"Bermimpilah tentang apa yang ingin kamu impikan, pergilah ke tempat-tempat kamu ingin pergi, jadilah seperti yang kamu inginkan, kerana kamu hanya memiliki satu kehidupan dan satu kesempatan untuk melakukan hal-hal yang ingin kamu lakukan."


Sunday, May 15, 2011

heyyoh


bismillah
assalamualaykum

kembali kepada mode stabil... setelah menyetel rase berat kepala... walaupun agak pedih mengenangkan... tapi biasa lah muhammad syahrel ini... lone renjer.... tegar lawan segala masalah sendirian....

membaca buku2 sket... usha fesbook sket2 (atau lebih intim dipanggil stalking)... usha gamba2 awek2 lawa ciptaan tuhan... tup2 ingat pesanan ustaz... yang ajar aku dulu....

"jika mencari pasangan kerana wajahnya, maka akan disusahkan dengan wajahnya

jika mencintai pasangan kerana hartanya, maka akan dibebankan dengan hartanya

maka carilah cinta kerana agamanya, nyata kamu akan peroleh semuanya..."

ulasan kata:

kalau kite, oh... oke... aku laaa..... mencari cinta dek kerana rupe yang chantek giler, berahi, lawa, leh bangga kat kawan2 aku ade awek cun.... mungkin satu ari nanti aku akan ditest oleh tuhan dengan kechantekan die... mebi lah die di usha balak2 yang jambu lagi ensem dari aku ke, coba2 dirampas ke, difitnah ke... tak pon die akan susahkan aku dengan nak beli make up mahal2, pakai nak branded2, nak gi mayfair, london weight management... ye lah, orang chantek.... taste nak tinggi aje walau belajar tak de le kemane kan....

tapi persoalan, nape naluri nak yang chantek aje...............

secondly, kalau memilih sebab harta... mentang2 kaye, atau pandai, pastu keje tinggi... maybe satu ari nanti cinte itu diuji dengan keangkuhan die ke, orang pandang aku sengkek ke.... yela kan, aku ni keje kilang je.... blaja tak tinggi.... keh3...merenda diri tahap tumit ouh~ xP

tapi persoalan, nape naluri nak yang pandai2....

lastly, ustaz pesan, cari cinta dari agamanya.... means agama ni menyeluruh... full package.... auratnya, pegangannya, cerdik akalnya... fuhhh, dan2 tu aku rase... ive found a person who met my taste.... sebab itu aku terlalu chenta padamu.... hahah.... muntah~

persoalan last, adakah itu dinamakan chenta???

nota diri: saye tidak ensem maka pasangan harus tidak chantek
nota diri: saye tidak pandai atau kaye maka pasangan harus sederhana
nota diri: saye hanye pandang keikhlasan, agame, keluarga, akhlak.... tenkiu ustaz.... lub u lah~
nota lagi untuk semua: love is not about finding perfection, but learning perfectly~




No comments:

Post a Comment