"Bermimpilah tentang apa yang ingin kamu impikan, pergilah ke tempat-tempat kamu ingin pergi, jadilah seperti yang kamu inginkan, kerana kamu hanya memiliki satu kehidupan dan satu kesempatan untuk melakukan hal-hal yang ingin kamu lakukan."


Saturday, April 2, 2011

tulis panjang2 sape je nk bace? haha

mase aku tengah2 berfesbuk.. pale otak mule la merewang...skejap2 teringat die...skejap2 teringat farah (wahhh...interframe...wakakaka) ups...meh kenalkan sape die farah....farah seekor kure2...aku baru jumpe tepi tasek...



okeh2...berbalik kepade pikiranku yang merewang....aku teringatkan saat2 belajar kat sekolah...start aku masok asrama mase form one....mase tu aku mude sangat....bayangkan la kan....aku tengok adik aku yg soang nih pon aku tak konfiden die leh dok asrama...sure lalak memalam punye....tapi aku lain....aku jenis adventure (cehhhh...awwww)....memang ye pon....mak aku pon tak risau sangat kat aku...die taw,aku ini seorang anak yang pandai menjaga diri + ensem + baek....



okeh2....berbalik lagi....lari topik ini....



kenangkan kehidupan kat asrama sekolah ala ala agama...korang2 yang tak rase nikmat ini amatlah rugi........fes mase orientasi....bulan perkenalan....wakakaka....memang syok habissss....tu la fes time aku rase aku semayang subuh berjemaah kat masjid...tiap2 pagi...kat uma sensorang je,bace doa qunut pon senggok2....pas semayang bantai tido atas sejadah....tapi sbpi selandar tlah membentuk peribadi mulia seorang insan kamil iaitu aku....wakakakak....



mase ngaji kat sane,tak lekang ah ngan quran...mane tak nye kene hafal surah...perghhh...kenangan...tiap malam minggu kompem kene tasmi'...senior2 suda menunggu untuk memperdengarkan bacaan dari junior2....tataw punye hitler nye senior2 ni....sebab tu la tiap minggu kalau aku rase bacaan aku tak perform, aku request nak balek...bukan susa pon,call mak aku, die datang, jumpe warden mintak saen....wachaaaa... tapi nak tahan lame mane jek,takan tiap minggu nak balek lak....



akhirnye mase form 2 kantoi tak hapal doa semayang jenazah....haaaa....korang hapal????rakaat ketige punye...penuh....hapal???hapal???....time tu la denda kene jalan itik keliling masjid...haaaaa...darah2 jari ngan kuku aku gesel ngan lantai taw...sume tu pengajaran....sampai skang aku jadik hapal sume tu...so kalau family mintak jadi imam mase semayang jenazah leh on jek....tapi sayang nye....mase arwah nenek ngan atok aku,tapat lak aku imamkan dorang... sebab pak sedare tak bagi,takut melanggar etika dalam kampung...yer la kan,takut imam tersinggung pale lutut abah die agaknye....lol tapi takpe....



so bersambung form 3 plak...dah merdeka sket...sebab dah nak amek pmr,dak2 senior taleh kaco....mase form 3 ni la,serban mule2 nak longgar...huhuhu....pegi masjid semayang jemaah pon da nak lambat....seb bek ckgu baha (otai lame skola tu) takat hambat je...paling2 pon die dok kat pagar je....menjajaw dak2 ni lari pegi masjid...hahhaha....takuutttt maaaa.....



bile dekat2 nak pekse,aku suke study....atas katil study...pegi kelas prep kompem study...tak tido punye.....tengok jela hasilnye....wakakakakak.....tu pon mak aku still tak caye....camne aku study.....then masok form 4....da mule besau...org dlu2 slalu kate...kalau melentur buluh biarlah dri rebungnye....tp biler da fom 4 nih...dah tahap buluh....buluh pun da keras...xleh lentur lg da...heee....double meaning maa ...haih...cam sampah je....



banyak gak kenangan form 4,t
api bile form 5 memang paling heaven dalam dunia pembelajaran....wawawawa....mane tak nye....orang hensem....dapat wakil skola jek ramai la yang nak berkawan....(ceh,padehal diri sniri yang gatal)....dan pade fom 5 ini la,aku jumpe die....wakakakakka...sweet dow....*dlu mase sweet leh la....skang nih....da rase payau, kelat n bagai2* ..haha....mase form 5 ni la semua perkare berlaku...banyak rahsie la kirenye ni....huhuhu....kemudian abes la spm....free nye idup ini....



dan sekarang...........................................................dah pon abes skulah......sekejap je mase......bile kenang2 balik,aku adalah seorang pelajar yang rajin dulu....tapi kenape sekarang malas giler nak wat sesuatu mende arh??? ....rase cam tak pandai jek....rase nak jek jadi tukang masak....ke jual beger ke....betul kasut ke....huh.....so,itu jela yang aku nak kongsi2 semase boring berfesbuk ni....kepade kawan2....gudlak gi interbiu eh kpd yg berjaye......usaha2~




notatadeidea : ~apekah yang aku merepek panjang lebar ni.....arghhhhhhhhhhh

1 comment: