"Bermimpilah tentang apa yang ingin kamu impikan, pergilah ke tempat-tempat kamu ingin pergi, jadilah seperti yang kamu inginkan, kerana kamu hanya memiliki satu kehidupan dan satu kesempatan untuk melakukan hal-hal yang ingin kamu lakukan."


Thursday, April 21, 2011

ak syg mereka syg ak

(=.=)"


shhh...diam diam aku bisik
bengap dungu bebal bodoh
lain perkataan sama maksud...
describe aku sekarang...
jauh dari realiti
bukan identiti

shhh...diam diam aku bisik
sayup pergi jauh
aku tinggal
cukup lah cukup
harga diri tinggi jangan cemar lagi

shhhh... diam diam aku bisik
luluh hati rendam jauh dalam dalam
jangan simpan dendam
biar pergi
lepaskan

shhh...diam diam aku bisik
lelap mata esok datang
lupa hadirnya silam
buka mata terang menyuluh
keluar dari gelap






kadang cinta itu unpredictable kan.. rasa sayang dan keinginan mencintai mungkin satu definisi berbeza.. haha.. apekah? biarkan takdir membawa arus perasaan.. kan mudah.. serahkan segala urusan kepadaNya.. supaya Dia atur indah perjalanan, pertemuan, pengakhiran.. dalam sibuk mencari cinta, mengapa tidak kita sibuk mencari iman.. oh.. itu lebih indah~

Tertundanya pemberian setelah engkau mengulang ulangi permintaan, janganlah membuatmu berpatah harapan. Allah menjamin pengabulan doa, sesuai dengan apa yang Dia pilih, bukan menurut apa yang engkau pilih sendiri, dan pada saat Dia kehendaki, bukan pada waktu yang engkau ingini - Imam Ibn Athoillah as-Sakandari






Just share:

Dalam sesebuah hubungan, apa yang penting? menyayangi atau disayangi? Jawapannya mudah, menyayangi itu ialah sayap kanan, dan disayangi itu ialah sayap belah kiri, maka kalau sebelah sayap sahaja, bolehkah kita terbang? - ecehhhh~




HERE'S A SWEET TRUTH :

"somebody will walk into your life and make you realize
why it never worked out with anyone else"



HERE'S THE SAD CATCH :

"when you keep waiting but nobody comes,
it means that you've already let that one pass you by"

2 comments: