"Bermimpilah tentang apa yang ingin kamu impikan, pergilah ke tempat-tempat kamu ingin pergi, jadilah seperti yang kamu inginkan, kerana kamu hanya memiliki satu kehidupan dan satu kesempatan untuk melakukan hal-hal yang ingin kamu lakukan."


Saturday, April 2, 2011

expresi anak muda~


hilang arah memang satu kewajipan dalam diri
mencari perancangan hari esok
mungkin esok ada perisian
suka tengok satu blog ni
mungkin jua sebab suka tengok owner dia
salahkah mengagumi?
walau tanpa dicintai
tapi itu cukup bahagia bagiku



berbicara tentang ego...ramai wanita akan berkate..."ouh,lelaki la ego...ingat tinggi sangat martabat"...kan..tol tak cakap aku...
ego ini adalah satu yang sangat penting dalam diri seorang lelaki...tapi ego yang positif la..bukan yang negatif...
cube korang2 renungkan seorang lelaki yang tiada ego nya...atau dengan kate laen harga diri...pride dalam bahse omputih...
bodo2 alang je la kan lelaki itu...takde disiplin untuk membimbing...takde jiwa sebagai pemimpin...
itu dari sudut positif....negatif lak toksah cite la kan...semua taw...



tapi....
bukan lelaki je ade ego....perempuan pon ade...
haaa...ni la topik sebenar aku....leh kan kawan2 yang bergelar perempuan...
jangan ingat perempuan ni takde ego dorang tersendiri...jangan sangka dorang takde pendirian...takde pegangan...jangan sangke peribadi yang lembut tu tak ade rase yang diri tu je yang betul...
peribadi ego ini yang akan stand pendapat dorang,maruah dorang dan sebagainye....
same je ngan lelaki,ego ni ade negatif dan positif....
skang aku nak ajak korang2 muhasabah diri...mane level ego korang2...
tak salah kalau nak berpendapat,nak tujukan buah fikiran...
tapi perasan tak yang korang tak selalunye betul...walaupun korang wanita2 ni dilahirkan dengan satu kelebihan iaitu membuat keputusan dengan baik...sebab tu wanita2 ini dijadikan sebagai support kepade lelaki...lelaki suke wat keputusan yang ikut suke kepale lutut dorang...seyes ni....so perempuan adalah backup....
tapi langit tak selalu cerah...kadang2 korang pon tak berfikir out from the box...
so keputusan korang adalah satu yang lelaki dah boleh nampak in future akan jadi masalah...
jadi kenape berkeras?? kenape perlu stand bende yang salah...
ego??? ba wau lam shim ya ta ~



itu saje yang dapat aku kupas dikala ini... aku suke korang bersikap optimis, tapi biarlah releven... dan aku hanya bersikap releven... kurang optimis.... sebab itu aku ni susa nak yakin dan percaya kepade orang lain... okey2... jangan tacing... semua penulisan pandangan aku ni layak diguna pakai orang lain... amek la idea aku ini... sebab manusia ni makhluk Allah yang paling sempurna, namun fragile... bertabirkan kebaikan, kadang diselindung keburukan... so beware... maaf kalau ada khilaf, hanya merenung kehadapan beri pandangan...




hape la yang aku tulis ni saitan..


sekian sahaja buat sorotan anda
dari remaja hilang kawalan akal waras~




metafora hari ini: yeeehaaa....dunia masih banyak kuntuman bunga yang cantik mekar,kumbang busuk pon banyak...so golongan kumbang2 comel bersih dan baek seperti ladybird cam aku hanya perlu tenang tunggu bunga mana yang sudi memberi madu....wahhhhh....~~~metafora cam sampah...~~

3 comments:

  1. haha , aku pun salah satu kumbang yang comel2 tuh . hope ade lah bunga yang solehah untuk aku

    ReplyDelete
  2. sabagai seorang wanita yang mempunyai perasaan ego .. aku terharu selepas membaca post ini. hahaha... memang membuatkan aku sedar sesuatu ... perempuan ni memang lembut tapi dalam hatinya keras macam kayu balak kat hutan belakang umah aku .. buktinya asal merajuk je .. mesti lelaki yang kena pujuk kan . "ah, i tak kira , i nak u pujuk gak !".
    tgk la wanita zaman sekarang. termasuk la aku . kepada wanita yang baca post niyh... cube2 la kita renung diri kita. tapi yang pasti wanita adalah lebih baik dari lelaki hahaha... jahat x, sekati aku la ,, comment aku ... ok la .. itu sahaja isi hati dari wanita optimis

    ReplyDelete
  3. topeq >> ko kumbang gajah uh...ak yg ladybird...ngahahaha



    tim >> giler la...fes tyme dy kumen blog akuh...meremang bulu betis beb...hahaha...thx komen

    ReplyDelete