"Bermimpilah tentang apa yang ingin kamu impikan, pergilah ke tempat-tempat kamu ingin pergi, jadilah seperti yang kamu inginkan, kerana kamu hanya memiliki satu kehidupan dan satu kesempatan untuk melakukan hal-hal yang ingin kamu lakukan."


Sunday, April 24, 2011

akuh tua...oh tidak~ sweettt ^^


bismillah
Assalamualaykum











menjelang detik 12.00am,
banyak mesej yang ku terima dari rakan2...
yang lama dan yang baru...
mengucapakan selamat ulangtahun kepadaku...

wa eppy selagi mungkin...agak jerawat berhenti tumbuh...wakakaka

alhamdulillah.. nafas pagi seusia 18 tahun. solat subuh pertama dapat dilaksanakan..
ntah kenape aku cam appreciate sangat usia 18 tahun ni.. mungkin inilah tahun baru namanye..
macam2 keadaan baru untuk buat hidup lebih memorable..

wishing list da tak macam dulu.. biasanya dulu tiap malam special ini akan ada yang call.. nyanyi2.. hehe.. but aku gembira, wish pertama datang dari kekasih selamanya iaitu mama..
sambil menyondolkan kepala cam kucing meminta usapan kasih sayang seorang ibu..mama mula bercerita..

24 April mama amek cuti sakit bersalin 2 hari..
mungkin menyangka kelahiran pada 25 April.. tapi Sabtu hari barakah, 24 April 1993 lebih kurang 2 ptg aku dilahirkan ke dunia..

nasihat2 mama tentang kehidupan tu penting.. aku absorb~

pesan die nak cari teman hidup kene tau tempatnye.. jumpe tempat baik2 insyaAllah selamat..
hehe.. pesan2 yang bajet aku macam bujang terlajak la plak.. lek saje.. usia 28 baru mencari.. sebelum tu usaha tambah ilmu, teguhkan niat, tingkatkan iman.. insyaAllah Dia permudahkan.. ini pesan Dr. Fadhilah Kamsah jua~

menjejak usia 18... aku terfikir makin dekat dengan mati... kadang aku kecewa, kadang geleng kepala sendiri, kadang mengeluh sorang2, tetibe je istighfar... sebab aku ni manusia biase, walau datang sinar keinsafan, selang 2 langkah aku still berpalit dosa... tapi aku percaya, rahmat Allah tu lebih besar dari segalanya... life lepas spm menggamit kenangan aku mase sekolah asrama dulu... walau kadang arus kini mengubah persepsi aku sedikit sebanyak, tapi biar aku sorang dan Allah je tau ape dalam hati ini... orang nak nilai kate lah ape pun...


hokeh... habis sesi tazkirah.... nak mensyukuri nikmat 18 tahun menghirup nafas, makan sedap2... malaysia itu indah... jangan lah cemarkan... usha berita saje sudah lah... Islam sesama Islam sendiri pun dah tak geng... tanak cite negara mana lah kan... general knowledge...


then muncul lah wish2 facebook.. thanks semua! sebenarnya wishing ni memanglah tak penting.. yang penting doa.. tapi wish tu kan doa.. and wishes can make someone's day.. moga senyum ini kekal panjang~




ILYSDFM ~

No comments:

Post a Comment