"Bermimpilah tentang apa yang ingin kamu impikan, pergilah ke tempat-tempat kamu ingin pergi, jadilah seperti yang kamu inginkan, kerana kamu hanya memiliki satu kehidupan dan satu kesempatan untuk melakukan hal-hal yang ingin kamu lakukan."


Thursday, April 28, 2011

Bercinta tu best ke tak best? =.="

bismillah n assalamualaykum~

SENYUM DULU... TOPIK BEST OUH (^_')

bagi sayer lah kan bercinta ni memang bahagia bila kita rasa semua nya berjalan dengan lancar, lancar yang macam mana? yang macam kita rasa semua sifat yang ada pada pasangan kita itu adalah sifat2 yang memang ada dalam fikiran kita. atau sifat yang ada pada pasangan itu adalah kontra dengan sifat bekas kekasih lama kita yang menyakitkan hati. lancar yg bila family semua merestui perhubungan tersebut.


tapi mana ada kan hubungan yang tenang tanpa gelora, tanpa halangan mahupun dugaan. kadang-kadang bila bermasalah haruslah terasa macam ehh single lagi seronok. kecewa pulak bila hubungan yang dah terjalin lama tiba-tiba di halang oleh orang tua. atau tiba-tiba kekasih hati yang telah di beri kepercayaan sepenuh hati beralih arah atau berubah wajah.

kadang-kadang sedikit cemburu bila melihat mereka-mereka yang bahagia diluar sana bersama dengan pasangan masing-masing, dengan masa depan yang orang kata memang hampir pasti akan terus bersama. sekiranya di izinkan tuhan yang pasti. =)
tapi macam yang orang selalu kata, rezeki manusia berbeza. mungkin rezeki mereka disitu dan rezeki sayer ditempat lain kan. jadi pada mereka-mereka diluar sana yang rasa jeles bila tengok kapel-kapel lain tuh, doakan saja mereka akan terus bahagia sampai ke akhirnya. semoga kita pun akan dapat kebahagiaan yang sama. insya'allah.




Memang betul cinta pertama tak boleh dilupakan, tapi hakikatnya, cinta pertama kalau berputik semula, kemungkinan ia semata-mata wujudnya ego dalam diri kita. Betul tak? Haaa, kalau tny ak best ke x bcinta nyh...? Eeeeeeeeeeeeeee!!!!!!!! (One more ti... eh takyah laaa... ) hinsap ouh~ =.=




notakurakura : Sebenarnya, kalau nak bercinta biarlah bercinta dalam landasan agama. Jangan jadi macam aku ni. Tak berakhlak langsung. wakakakaka xD





" KALAU CINTA SUDAH MELEKAT.
TAIK GIGI POWN RASE CAM COKLAT "




p/s : tuan punyer blog merepek nan post nih d pagy ary seawal 2 a.m dlm mo0d ingin menyelamatkn princess fiona ataupon rapunzel dri istana~ <--- bce ayat un tau tuan punyer blog bru konvo dri spital saket jiwa~ +.+




No comments:

Post a Comment