"Bermimpilah tentang apa yang ingin kamu impikan, pergilah ke tempat-tempat kamu ingin pergi, jadilah seperti yang kamu inginkan, kerana kamu hanya memiliki satu kehidupan dan satu kesempatan untuk melakukan hal-hal yang ingin kamu lakukan."


Monday, April 4, 2011

renungan dunia sekarang

siulan remaja yang dahulunya riang kian suram
kini kembali sastera
badai hiba pergi jauh
aku kembali aku~~~~


terigt plak dlu..time berdating bersama burung hitam ( di minta tukar,tapi aku suke tanak tukar)

sampai jj, lokasi dituju. movie narnia (cadangan iklan di tb yang mengatakan ia super duper best)

"aaaa narnia ade kak?"burung hitam mula bicara
"ummm ade... kol 145...maybe tengah iklan lagi ni"
"hah ok la tuh"



then persoalan agak menggeletek ati....
" 2 lelaki je???"
"hah?????????" balas burung hitam kehairanan...
"tade la,ingatkan ade pompuan"
"hah kak,tade pompuan, saye single, nak ke?"(ingin je aku balaskan) tapi dialog ini adelah rekaan semate....



memang la 2 lelaki.... nampak cam gay ke kami???
sudah ku sangka... kalau 2 orang pompuan keluar jalan2...tak pernah pulak orang expect lesbian...
tapi kalau lelaki.... memang pelik.... stereotype tol pemikiran....



hahah...kelakar dikenangkan...
sampai sudah la terkenang bende ini...



okeh ar...aku nak kupas isu ni satu persatu...
lame dah aku renung2 mase drive,mase bace paper,mase tengok news...
skarang aku nak persoalkan isu pemboikotan or lebih dikenali secara politiknya sebagai sekatan ekonomi keatas amerika dan israel...
berapa jauh keberkesanan langkah yang kite nak ambil ini??
mungkin ada yang menonton,baru2 ini mantan perdana menteri kita dah menyarankan...
mula2 aku setuju sangat langkah kite tu...tapi....bile neuron2 lom abes ngaji aku ni terdetik,aku mula terfikir...

aritu aku pergi tesco,aku tengok...dalam masih panas isu palestin...masih lagi beratur penuh di kaunter2 tesco...

starbuck,masih menyala laptop ngan kopi panas...penuh!!!kebanyakan orang2 yang dikatekan elit la lepak situ...tak lupe juge awek2 yang bajet kontrol konon orang2 elit neh...nyampah...korang lepak situ lagi kan....ni aku berani komen lebey sket,sebab aku memang tak makan kat starbuck ni...takat sedut ice blanded kawan beli rege 11 hengget...giler...

kfc,pergh...tetap menjadi kunjungan kapel2 yang save duwet nak dating...mcd ape kurangnye...

berbalik ke tesco,kalau di survey,boleh kate setiap pelanggan kat situ kompem ade amek colgate sekotak...takde nyer dorang amek safi ke,zaitun ke...konpius gak aku....

mungkin korang rase aku pon sekadar berkate2 aje...tapi dikire same aje dengan usaha orang2 kite yang setakat melaung2kan semangat...tapi akhirnye kite tetap mampu bergelak ketawe...


nukilan ini hanye meluahkan pandanganku yang hina....salam keatas mereka

No comments:

Post a Comment