"Bermimpilah tentang apa yang ingin kamu impikan, pergilah ke tempat-tempat kamu ingin pergi, jadilah seperti yang kamu inginkan, kerana kamu hanya memiliki satu kehidupan dan satu kesempatan untuk melakukan hal-hal yang ingin kamu lakukan."


Friday, April 1, 2011

renungan pagi

ape pon, pagi ini aku bertafakur, muhasabah diri dengan mencari tazkirah untuk santapan nurani sendiri.. dan terbacalah tazkirah yang mainly berkenaan hidup remaja, tanggungjawab sebagai muslim, couple, zina, tanggungjawab kepada ibu bapa dan sebagainya yang meruntun hati aku menangis.. kalau hitungkan pakai calculator saintifik casio fx570MS ini, tak mampu beb.. banyak woo dosa.. tsskk.. macam yang ustaz aku selalu pesan, banyakkan menangis kenang dosa, nanti lembut hati.. dan banyak ingatkan mati.. siapa tahu ajal itu kan tiba kan.. macam berita yang keluar baru ni, student meninggal dunia lepas amek exam SPM paper kt PLKN.. aku pon tak sure berita tu macam mana.. tapi moral of the story is itulah kehidupan sementara yang dipinjamkan..


owh.. arini dah 2 april.
gile tak prasan. sonok menyelam idop. sampai tak sedar.
gile ari ni tibai nasik sebongkos bodo penoh.
akibat breakfast forward ke lunch.
cam orang zimbabwe dah lantak sambil layan movie.
blogserius...
okeh, enuf being loser whole day memerap dalam bilik .. hayyoh. mati la gini..
so esok, mahu jalan jap. puaskan hati.
nak dating takde yang sudi. lone ranger lagi~


Janganlah kamu BIMBANG andai kamu BELUM BERPASANGAN, tetapi BIMBANGLAH andai IMANMU akan BERKURANG... Janganlah kamu BIMBANG andai kamu TAK RUPAWAN, tetapi BIMBANGLAH andai AKHLAKMU MURAHAN... Kejarlah dan carilah CINTA ALLAH
nescaya andai kamu perolehnya seluruh makhluk Allah akan MENYAYANGIMU...






notadiri: Istighfar.. *sighh*... dalam kite nak mencari ilmu kebenaran, selalu kite terselindung. baru dibuka kan hijab kejahilan.. untuk muhasabah diri je ni.. siapa nak menilai aku itu terpulang.. hanya aku dan tuhanku yang kenal siapa aku..

No comments:

Post a Comment