"Bermimpilah tentang apa yang ingin kamu impikan, pergilah ke tempat-tempat kamu ingin pergi, jadilah seperti yang kamu inginkan, kerana kamu hanya memiliki satu kehidupan dan satu kesempatan untuk melakukan hal-hal yang ingin kamu lakukan."


Sunday, June 19, 2011

yelahh. update lah nih





bismillah
assalamualaykum





okeh girls, dah jadi girl yang menawan ati aku tak lepas previous post.. bukan lah aku ni demand macam bagos.. tapi sekadar panduan.. kot sape2 single nak berkawan ngan aku ke kan.. keh3..


emm.. utk post kali nih.. mungkin ramai yang tertengok status2 bajet Seth Tan, watak dalam drama siri jiwang Nora Elena.. dan aku sekadar tergelak dengan ungkapan2 gadis yang tak suke kan perwatakan Seth yang sangat romantik.. dengan alasan "ade ke lelaki yang camtu?" hesh.. tentulah ade.. tapi kadang bile ade tu korang tak nampak.. korang rase, eeeeee rimasnyer abang ni nak romantik2 jiwang2.. tapi bile korang dapat suami yang baling boxer sluar dalam dorang merata2, hari2 kene kutip basuh.. yang jenis pemalas lepas makan je tinggal kat dapur dan korang merangkap suri rumah dan orang gaji laaa yang kene basuh.. ataupun suami yang tak lekat kat rumah, sampai korang pulak nak manje2 tak sempat, die dok asek keluar lepak ngan kawan2.. barulah korang tau yang lelaki beperwatakan romantik Seth itu sangat laaa beharganya.. hahahah.. so terimalah sape aje teman lelaki korang, suami korang, ex korang seadanya yeap..

next bende yang buat aku musykil, dalam orang dok kate aku jiwang, dok tengok drama jiwang.. pastu tak logik lelaki romantik camtu.. tipikal la ape laa.. cube aku tanye orang ramai, korang suke tak lagu Jessie J tf BoB - Price Tag, ramai jawap suke.. so tanye ape makne lagu tu, girls pon menjawap, yep lagu tu mostly about nak have a happy life, bukan sebab duit.. duit tak bagi kebahagiaan dan sebagainye.. so aku tanye, korang girls kalau nakkan teman idup, tak penting ke duit tu? penting kan.. kalau rase tipikal lah drama jiwang, persoalkan kewujudan lelaki romantis, korang pon tipikal girls sebenarnye.. tak de lagi aku tengok girl nak couple or kawen ngan orang homeless.. paling2 pon kalau nak mat rempit yang jobless, haruslah mat rempit yang bukak bisness burger ke, keje 7 eleven ke, McD ke.. means yang ade income lah kan.. kalau paling normal pon aku tengok, korang nak laa doktor ke, engineer ke, cikgu ke, businessman ke.. arghh tipikal lah korang~

hahaha. so kesimpulannye.. ade 2.. satu, bile dalam education ke dalam keje ke, tayah laa nak too hard sangat.. tak salah actually work too hard, tapi agak2 laa.. jangan sampai kite terlepas kemanisan hidup amnya.. malah ibadah khasnya.. heheh..bajet saja

dua, janganlah terlalu tak bersyukur.. sebab hidup kite ni, kite dapat ape yang da tertakdir.. kalau korang seorang yang tak romantik, dapat suami or wife or awek or boyfie romantik, janganlah kate rimas.. kecik ati kawan tu tau.. bek la korang bersyukur, sebab korang dikurnia orang2 special cam i ni.. hahaha.. orang lain lom tentu dapat~ keh3..

so akhir kate untuk post kali ni.. sakit perut sudah hilang.. please laaa orang tu jangan cepat nanges.. sebab aku ni jenis takut girl nangis.. rase cam arghhh melting! tak waras straight.. tegas sket yep tegas.. hahaha hey.. syukurlah! menangis tanda hati lembut pe..



haih.. akhirnye.. so.. melayankan post2 survey orang lain.. aku pon menyemakkan minda korang dok baca kan.. sape soh bace..

oh.. bulan kelam sudah.. enjoy hari anda semua.. selagi anda masih benyawa..
tralalala

No comments:

Post a Comment