"Bermimpilah tentang apa yang ingin kamu impikan, pergilah ke tempat-tempat kamu ingin pergi, jadilah seperti yang kamu inginkan, kerana kamu hanya memiliki satu kehidupan dan satu kesempatan untuk melakukan hal-hal yang ingin kamu lakukan."


Wednesday, June 1, 2011

kala ak begini


bismillah
assalamualaikum




yeah.. lelaki sejati.. pernah aku cakap, camne korang luar sane nilai harga seorang lelaki? dari rupe paras hensem sehensem artis korea, tubuh sasa ketak2 otot ketat cam vin diesel, ahli sukan kegilaan ramai cam khairul fahmi, keeper malaysia.. hahah.. yeah.. korang ade hak nak menilai, sebab korang yang pandang..


tapi lepas menyoroti fakta dan pandangan dari page iluvislam , aku rase aku lom lagi sampai tahap lelaki sejati.. jadi apakah aku? hahahah.. maybe lah, sket barang satu dua nilai tu ade dalam diri.. tapi haih.. itu saja kah?

menginjak usia 18 tahun, aku pernah berazam.. aku nak jadi lebey2 baik dari tahun2 sebelum.. apetah lagi tahun usia ku 17 n 18 agak mengecewakan dari stiap sudut.. tapi memang benar janji tuhan tu.. ape yang die uji kite, die nak bagi kite satu lagi ruang.. untuk kite sedar, untuk kite dekat dengan die.. oh.. aku terlupa caps kan Dia.. hahaha.. oke.. tak kelaka.. tapi tulah kehidupankan.. mengambil quote dari post someone..

" inilah kehidupan.. kite sering menghargai yang jauh dari kite sampai kite tak nampak penghargaan untuk yang dekat"

what it means, tadelah about love je kan.. tapi mostly memang about appreciation of something valuable... contoh, bile kite dekat rumah, kite asek dok cakap lepak universiti lagi bes, ade kawan2, leh kua malam.. tapi sebenarnye yang dekat tu, family, rumah, makanan free, kasih sayang tak pernah putus, itu yang lebih patut appreciated...

dan sebagaimana dalam relationship, bile long distance, mula lah kite menggatal nak ade "close friend".. alasan sebab girlfriend/boyfriend jauh.. rase kosong.. kadang girlfriend/boyfriend tak contact sangat.. hey boleh blah la cakap camtu.. sume tu alasan.. alasan yang kau kau sume tak appreciate orang yang dekat dengan hati korang.. bak kate pepatah melayu.. kuman sebelah pulau kite nampak, tapi gajah depan mata kite tak nampak..

requote dari someone:
when someone really loves you, they will never hurt you.. but if they do,look into their eyes and you'll see they are hurting too..
yeah.. sebenarnye aku makin faham dengan kata2 hidup.. hahaha..

banyak lah kalau nak di ceritakan..



sharing gambar ni dari blog someone.. menunjukkan, bile kau ade PhD, kau bukannye tahu semua bidang ilmu.. or in other words, doesnt mean you know everything, but you are only specializing.. hurghh.. bukan marah.. tapi down.. morale rendah nak buat keje..

hummphh.. sebenarnye aku da semakin rase bosan dengan facebook.. sebab cam takde ape pengisian selain stalk gamba awek2.. hahah.. ye aku stalker.. kau peduli ape? aku bleh setie je walau stalk orang.. bukannye stalk maksudnye nak dorang jadi milik kau.. stalk skadar nak tengok kecantikan ciptaan tuhan.. pastu tengok kat education level cam mane, pastu tengok status single ke in relationship, pastu tengok rupe boyfriend.. kalau cam kodok dapat awek lawa, aku akan hanye tersenyum.. kalau same padan same lawa, aku akan bagi mase, bape lame dorang leh tahan couple.. hahahahah.. bak kate maharajalawak kumpulan R2.. rupe tak penting bang, yang penting hati..

hati aku kau tahu? tak kan?

haih.. hati2 kosong perlu pengisian ilmu.. maybe banyak buat dosa.. hahaha.. kene cari video2 ceramah lah.. kasi hati terang~ keh.. terase buduh plak aih sembang sorang2.. walhal tengok kat hits blog visit, cam menghampakan je lah.. hayya.. makin lame makin takde pembace.. kerghhhh.. deactivate sume2 kang.. facebook, blog, twitter.. kembali hidup zaman chatting.. zaman mirc.. zaman buta it mase zaman sekolah2 dulu.. boleh?


notadown : sedih mmg ada..tp ak mampu snyum. .slagi rakan2 cekak bahu damping bersama~


p/s : mood dikecewakan. .nid someone borak2 ubat hati. .~ ring me yee sob3 :,\



No comments:

Post a Comment