"Bermimpilah tentang apa yang ingin kamu impikan, pergilah ke tempat-tempat kamu ingin pergi, jadilah seperti yang kamu inginkan, kerana kamu hanya memiliki satu kehidupan dan satu kesempatan untuk melakukan hal-hal yang ingin kamu lakukan."


Thursday, June 16, 2011

girls yg menawan?

bismillah
assalamualaykum


sebagaimana yang disebarkan, semalam 16/6/2011 bersamaan 15 rejab 1432 hijrah akan berlaku gerhana bulan.. dan aku sangat tak ngantuk sebab da puas tido siang.. plus saje nak tengok bulan penuh.. manelaa tau kot jadi serigala kan.. aku kan jacob~


so dalam kelapangan waktu ni.. aku pon bosan dok tengok page facebook yang longlai.. tade update.. mata pon nek mual dok stalk gamba awek2.. rase cam da tade napsu da ngan awek2 ni.. alahai.. adakah ini tanda aku semakin gay? hahaha..

yeah.. tetibekan aku tetimbulkan ideakan.. sebab aku terbacakan blog yang banyak menceritakan berkenaan love2 ni.. yelah kan.. aku memang suke part2 jiwa ni.. heh kesah pe lak an.

heheh.. yelahkan.. selalu break up or tak break pon jejauh je, mesti rase rindu kat pasangan.. but betul ke kite rindu orang tu, or maybe kite just rindu routine yang kite lakukan dengan die je.. cam calling hari2 sampai tade ape nak cakap end up dengan dengusan 'hummm' or 'emmm' (macam selalu buat kan), ataupun texting ari2 sampai tak tau ape nak reply end up dengan text reply 'hummm' or 'emmm' (sekali lagi macam selalu buat kan) hahahah.. dan kadang rindukan dates yang tak seberapa asalkan berteman.. hoh itu sangat tepat.. bile berjauhan (if korang still dengan pasangan) or dah memang jauh hati (if korang da break) dont say yang korang rindu that person.. sebab mostly aku rase korang hanye rindu occupancy masa korang tu.. so, pade yang rindu rinduan.. occupy laa mase korang dengan something baik dan berfaedah.. oh mai~
(mesti skang mata korang da pandang senget kat page aku ni sambil berkata "ye yoo ooo je mamat ni")




next thing aku nak cite2 lah jugak gadis idaman hati aku kan.. since lom lagi jumpe.. dulu dah, tapi now da ilang.. cam chipsmore.. nak wat camne kan.. fragile.. hahah..
(weh bleh gelak lagi.. emotional ni)..

so berbalik kepade isu cam mane aku looks at girls.. sebab aku ade bace blogs yang senaraikan type of boys yang dorang suke.. ekeleh.. geram gak rase, sume jenis nak badan katang, tak kurang dengan berwajah korean, tapi tanak cam Jae Suk.. hahaha.. ah tak kesah lah korang nak pandang camne.. tapi yang buat aku tertarik adelah, yang cakap dorang suke boys pakai cukup tutup aurat, paling bergaya pun jeans and t-shirts, pastu snicker or selipar jopun.. as long as dorang kemas and teratur (perghh.. seriously dress up aku derrhhh)

and now aku bagi hint2 girls camne yang buat aku terkalih pandang, pastu tak lepas pandang, pastu try cari name die dalam facebook and stalk all the way! hahahha..
(nak ngorat memang tak lepas nyer derr.. gwa goyang)



1. Pakai spectacles







hoho.. this type of girl is optional lah kan.. takan sume orang nak rabun plak.. but aku just suke nak pandang2 lah girl camni.. cam tersorok satu rahsia disebalik kaca mata itu.. perghh.. really2 tak suke girl rabun wear contact lenses.. hahah.. lagi2 lenses yang warna warni.. yet still tade lah tak suke sume, suke gak yang pakai lenses buat mata hitam jadi besar.. pergh cute gile lak aih~

so girls yang rabun, jangan tanggalkan spec anda.. kerna aku memerhati dan adore..

took this equation from the other blog... memang bertepatan lah dengan idea aku sejak zaman reti berkawan dengan bangsa berlainan jantina ni~


Rule No 17 - Cute Girls yang rabun:

  • Cute girl + Contact Lenses = Tak cute
  • Tak cute girl + Spectacle = Cute
  • Tak cute girl + Contact Lenses = Double tak cute.
  • Cute girl + Spectacle = Angel.

hahahahahhaahhaha.. sorry kalau ade terase.. but it is true.. even aku kalau tanye boys lain, sure dorang setuju.. tak caye gi lah tanye boyfriend korang.. kalau yang da ade hubby, gi tanye hubby korang.. kalau yang lom ade hubby or boyfie, leh tanye aku dengan drop comment, kalau leh nombor telepon skali.. maybe rule of thumb applied sini:

  1. cute girl + leave number = contact terus
  2. not so cute girl (so so) + leave number = ask for facebook + sms
  3. not cute girl + leave number = im busy (lalalala)

haha.. surelah korang takan bagi number sedemikian mudah.. mestilah korang nak soh aku renang lautan api untuk acquire number korang.. heh korang ingat korang hot.. boooooo~



2. Tutup aurat,pakai tudung.. prefer tudung simple.. dan dress up pon simple



oh berbalik kepada story.. aku memang suke girls sopan bertudung, but tak menolak sangkaan yang aku ni tak suke kat girls free hair.. still oke je kalau free hair.. apetah lagi itu tanggungjawab aku nak bimbing.. ye dok.. ntah terbimbing ke idok itu persoalan lain.. but really, love to see girls wearing hijab..

dan tak tertinggal.. SIMPLE! ape aku maksudkan simple adelah.. cukup dengan shirts and cardigans dan other outfits yang menutup aurat.. tak minat yang serabai sana sini tudung shawl belit2 sampai nek rimas lak pandang.. apetah lagi simple skang da ade tudung set2 ariani tu.. dulu tak kenan gak, but skang cam da leh accept.. shawl?? only berkenan kalau si pemakai itu sesuai.. sebab shawl ni ikut bentuk kepala gak.. kalau kepala cam tembikai badan timun, leh bayang tak? boleh? paham kan~


p/s : content post smbung kt post sblum nih kerna blog menjadi berat dan sebal taip pepanjang ..click older post lah klu anda seorg yg lmbab ~ xD

5 comments:

  1. rules no. 17 uh. sya yg tak cute+spectacles ke? atau cute+spectacles? haha tapi npe mzt gmbr dgn makanan kan? dush! dush!

    ReplyDelete
  2. sbb awk an kuat makan..hahaha..
    ane de pic awk sorg2...susa nak carik tahuu?
    haha...mane2 lahh..aslkn ade spectacles :DD

    ReplyDelete
  3. okay. saya nak yang cute+spectacles. hahaha :)

    ReplyDelete