"Bermimpilah tentang apa yang ingin kamu impikan, pergilah ke tempat-tempat kamu ingin pergi, jadilah seperti yang kamu inginkan, kerana kamu hanya memiliki satu kehidupan dan satu kesempatan untuk melakukan hal-hal yang ingin kamu lakukan."


Friday, June 3, 2011

just breeze of nite



bismillah
assalamualaykum


hehe... syarel chill je menempuh segala sulit idup neyh kawan2..
jangan risau2 oke.. lumrah menyayangi orang la, kalau tak ilang camni, die ilang tuhan amek nyawa.. rasenye tu lagi sakit kot.. haih... saje tengok2 gamba kenangan.. senyum sorang2.. die dah ade pengganti rupenye, hensem lah agaknye kan. goodlah untuk die. so start untuk cari pengganti juge. hehe. dah tayah lah syarel... ko bukan ensem pon..

tarik napas... hembussss....

sekadar nak menghilangkan rase yg datang menujah dalam hati ni. kadang manusia tak faham, sebab tu tuhan create nanti ade sorang yang bley faham. kalau tade pon, sebenarnye Dia lagi memahami. so diam~

dari aku bergenang air mate untuk sesuatu yg tak patut, baik tengok langit..huu

hidayah Allah tu milik mutlak Dia. sape2 leh dapat. atas kehendak Dia.
aku rasa aku kotor, tapi taubat Dia yang tentukan. dats why aku usaha rejab ni.
jadi untuk sape2 yg bersuara sumbang, mencemuh orang melakukan kebaikan, cerminlah diri. dari kutuk mengutuk backstab bagai, sesame la kite perbaiki kurang diri.
aku tau aku kurang dari stiap angle..

all is well - quote yang aku pegang skang. banyak cabaran idup. tapi semua akan selesai. sebab cabaran datang dari tuhan, Dia mesti dah sediakan jalan. tinggal kite kene meminta dalam sabar dan solat.

skang 1.3o pagi. aku takbley lelap. teringatkan perutusan 2 hari lepas. gugur butir2 air dari kelopak mata. jantung seolah direnggut. tak bermaya. hanya diam, tak seceria selalu, fake2 senyum ketawa. tempuh jua. macam pesan arwah atuk slalu, sssaaaabbbaaaarrr... straight rase nak duduk rumah jea, dimane cinta itu sentiasa ada. nak capai tong cat, berus, tolong cat rumah diam2.



hari ini hancur hati bagai digilis trailer 18 tayar
bila baca perutusan orang yang tak lekang2 aku kate antara orang yang aku paling sayang
tapi itulah ombak hidup.
bila dah tau itu. maka cukup sudah penantian.
taknak lagi menyimpan rasa.
jodoh memang dari Dia tapi usaha tetap kene ade.
bila aku gagal dah berusaha, maka kesimpulannya??

ape pon life is life
all is well
aku kene habiskan tahun akhir ni dengan cemerlang
mahu jadi seorang anak yang baik
mahu jadi seorang abang yang baik
mahu jadi seorang mukmin yang baik
mahu jadi seorang suami yang baik
mahu jadi seorang papa yang baik
mahu jadi dokter yang baik
cantik tak name aku kalau letak cemni:
Dr. Muhammad Shahril Muzammil bin Anuar


hehe. tamak sangat. tapi tu lah, nak cari kepuasan hidup.
tapi usaha tu kene, rezeki atas sana putuskan.

berlalu pergi

biasa kalau terma ini diguna, mesti ada kisah pahit kan. berlalu pergi seakan terma negatif. semua tak suka berlalu pergi. tapi itulah hakikat. rejab akan berlalu pergi berganti syaaban dan ramadhan. manusia akan berlalu pergi semakin tua. rasa hati akan berlalu pergi dari kenal kepada kawan kepada suka kepada sayang kepada cinta kepada benci. mungkin kah benci itu kata akhir? berlalu pergi acer 2 bulan ke pusat servis. owh itu sensitif. ha ha.

konklusinya, itulah hakikat hidup. pesan mama, yang patah tumbuh, yang hilang berganti. cuba tengok pokok rambutan, kalau kita patahkan dahan lama, dahan baru cambah makin rimbun. makin seri makin cantik. kenapa? sebab Allah maha pecinta. maha pemberi hikmah. setiap yang hilang, pasti akan ada sorotan bahagia. kini perubahan dalam keluarga, dalam diri, dalam fikiran. makin matang makin berisi.


p/s :ketawa2 fake sebelum ini mungkin kali ini ikhlas. demi kawan2.

notadiri: tenung bulan terang lagi. fikir akan kehidupan. bersyukur walau serba kurang
notaaku: love is for life, but life is not all about love
notanoti: syarel is now available, girls and gays... come onnnnn!!!~





No comments:

Post a Comment