"Bermimpilah tentang apa yang ingin kamu impikan, pergilah ke tempat-tempat kamu ingin pergi, jadilah seperti yang kamu inginkan, kerana kamu hanya memiliki satu kehidupan dan satu kesempatan untuk melakukan hal-hal yang ingin kamu lakukan."


Monday, June 6, 2011

tulisan hari ini



bismillah
assalamualaykum


aahhhh.. tetibe rase sengal dalam sanubari.
melihat lappy yang semata tidak berfungsi untuk internet, dengan hp yang start masok air sebab speaker cam slow sayup2 kedengaran, mungkin sebab jatoh katil berkali2 kerna wataknye hanye sebagai alarm clock je sekarang.. jangan tanye sebab ape. sebab no girl no hp life. dats it... kan gitu


life hanye tunggang terbalik itu saja. sama. masih sukar adapt walau lama sudah berlalu. petang bermain di padang. malam makan dan kembali menonton cerita2 movie yang baru. orang kata aku double loser. ha ha ha. kelakar. tade teman tade awek loser. tapi memang kot pon T__T

hanye tinggal beberapa bulan kepada Ramadhan. aku tetibe cuak. rase tak bersedia untuk Ramadhan. rase kotor. rase jijik. tapi ade pandangan mengatakan. kalau kita pandang hina diri ini, kite meletakkan harga yang murah pada diri. kalau kite pandang tinggi, kite hanye mengambil kesempatan pada diri. urgh.. sejak dari dapat pandangan itu, aku rasekan, we should think, yang diri kite deserve to sesape saje. jangan dah kate, kamu baek kamu cantik, kamu deserve to be with someone better. sebenarnye diri kite yang the best itu.. but still.....


aku tak bersemangat. blurgghhh.. mahu makan.. anyone?


em . .memang sejak kebelakangan ni ramai yang nak announce kesinglean mereke... ntah nape aku pon tak faham... cam mudah2 je nak jadi single... ayyoo mudah nye rase hati korang2 kan... lantak lah... aku tetap layan jiwang seperti biase... biar ah nak jiwang2 pon lagi 7 taon je nak jiwang sendiri2... pas joh pan taun sok da kene menjiwang ngan baby (nak panggil my wife sok... hahah) and anak plak... ouch~

memang manusia even shrek pon ade cakap, kite akan realize kehilangan something yang berharga bila kehilangannye... stendet lah tu, sebab something tu adelah kenangan terindah... bak kate pujangge we live in past, to live for tomorrow... paham tak paham tak.... kite ni kene ade kisah silam, baru boleh hidup mase depan... yaloh2... tak paham gak... same jee dalam sume perkara... cam kalau bile parent da pergi, baru nak nanges2 kenangkan segala.. tak pon bile kucing kesayangan kite mati, baru la nak sedar selalu buli kucing tu.... ape tah lagi kan kalau cinta ati... memang zasss laaa

apapun, sedikit update hidup ini, aku hanya mampu ukir tawa, kenangkan perangai sesikap manusia.. wallah a'lam.. manusia memang jijik kan diri orang lain, tetapi tak sedar diri sendiri jua ada jijiknya.. jadi kenapa rasa diri terlalu sempurna.. usah buang sayang, tapi semai cinta. kerna hidup membuang ukhwah itu lebih hina dari zina. maaf segala kesilapan. heyh0o0o

notapnjgsket : ramai yang melarang aku dari hidup mengenangkan masa lepas.. tapi sebenarnya, life lepas membentuk aku kini... life lepas terlalu indah untuk dilupakan... setaon lagi, mungkin saat itu aku akan kate, owh.. dah habes~ huhu... miaw2



No comments:

Post a Comment