"Bermimpilah tentang apa yang ingin kamu impikan, pergilah ke tempat-tempat kamu ingin pergi, jadilah seperti yang kamu inginkan, kerana kamu hanya memiliki satu kehidupan dan satu kesempatan untuk melakukan hal-hal yang ingin kamu lakukan."


Monday, March 14, 2011

First nyte without rolecall...ahahaha~

bismillah
assalamualaykum

hola.. now malam selase.. lepas men dotA, makan mee ladna.. memang meaningless la latihan PT kan.. perut naik tebal.. hish.. flabby...

this chilly nite, aku seperti biasa, tak buat ape.. kan.. next keluhan semestinye, inilah kehidupan lpas skola n lpas PLKN.. haish.. sangat tak bersyukur kan.. tengok gelagat juniors tungkus lumus siapkan omweq.. skang giliran kau abes skulah, kau mengeluh pulak... so juniors, jangan lah dok keluh kesah sebab kelas pack.. actually gi kelas ramai2 ngan frens tu nikmat okeh.. kalau bleh abang ni pon nak join adik2 gi kelas,
ooke tipu!

spanjang ak dok at PLKN...ader jugak yg mengajukn soklan kt aq..

Macam mane solve masalah cinta kau? aku tengok kau cepat je recover walau tak rebound love..

reaction 1: hahahaha.. vodos nyer soalan.. sebagai seorang yang berusia 18 tahun kan budak, aku haruslah moving on .. yup tak dinafikan, kalau kau pernah couple, kau injured sebab couple, kau rase nak rebound.. nak cari baru.. yep.. aku tak salahkan kau.. memang itu masalah jiwa dowh.. tapi sampai bila kau nak berfikiran kolot.. tak ke masuk masalah balik je kalau kau rebound? oh, mungkin la kalau rebound tu kau akan bahagia, who knows kan.. tapi pade aku, tak kot.. things will gonna be happen again and again.. kau tetap akan gadoh ngan awek kau, kau tetap akan cam nak jeles2 ngan awek kau, kau tetap akan rase tak puas ati sebab awek kau leh lepak ngan kawan lelaki die but kau dilarang untuk angkat mate kat awek lalu lalang.. ce tanye balik diri, same tak mase ngan ex kau ngan awek baru kau.. ade ke awek baru kau buat kau rase nak lepak surau manjang, solat awal waktu, pakai serban? tak kan.. sebab tu aku prefer get close je dulu.. berkawan2.. sambil tu kenal lah hati masing2.. kalau sangkut, nasib lah kan... sebab it seems to be the same je, ade awek ngan tade awek, hidup harus terus.. (walaupun da lalak2 dulu.. haha)

reaction 2: another way yang boleh di try adelah dengan spend time ngan kawan2.. for example, aku take time ngan kawan2 men futsal n lepak mall.. yeah.. orang serba tau, aku memang jarang nak holiday2.. tapi keadaan mendesak aku untuk berkelana.. konon cari ketenangan.. sumpa tak jumpe.. PLKN plak hanya satu stop untuk aku berfikir.. yeah.. aku dapat lihat dunia besar.. awek2 berlainan kaler kulit.. ape ade hal.. ye dak.. plus, the way nak tingkatkan pemikiran, express yourself.. macam yang korang kot bace post2 lalak aku dulu.. bapak vodosetan nyer bace balik.. tak matured betol.. jiwa kacau.. but the best way adelah express it.. tak kesah lah kau nak cerita kot corong mane skalipon.. jangan pendam.. itu virus!

reaction 3: aku setel down dengan happy2 bersama family.. dan the last resort, memang berdoa lah.. banyak doa dah.. dengar ceramah2, cari manfaat ilmu.. kau akan sedar, yang dunia ni pinjaman.. segala masalah cinta itu hanye sekelumit kuman.. tuhan tu ade, maha adil.. takkan Dia nak bagi kau duka sepanjang mase.. akan ade gembiranye gak.. trust me.. have trust in Him, raise your hands and pray.. yeah.. maher zain.. itu jugak sumber inspirasi aku.. lepas layan maher zain seawal masalah cinta ni, aku realize semua salah silap and changed.. walaupun still ade perangai2 yang unchangeable, but trust me.. it can change you a lot.. jangan dok singgah layan elton john ngan Blue, tak pon marc anthony.. kompem kau racau bro~


yeah.... tetiba membe aku anta sms horny gesel2 ngan aku.. terangsang.. haha.. itulah kebiasaan dok asrama kan.. gersang manjang.. pe pon.. aku da jawap serba sket persoalan korang, selebihnye korang pon bleh fikirkan gak kan.. sharing je sket2 pendapat.. buat ilang boring.. 3 reaction je untuk setiap soalan.. 3 kali kan baik..


isu hidup..
nak berkawan biar ikhlas..
kalau setakat nak buat teman waktu bosan
gi dail ON TEMAN ok!


notabalun: ade orang rase tak puas ati woh ngan ayat keikhlasan aku berkawan.. hahahah.. haaa ini saye pangkah awak.. nak sangat terase! hahaha

4 comments:

  1. haha....asek2 dier jewp visit sini....bg la link blog awk kt sayer~~

    ReplyDelete
  2. aq rase ni sesuai tuk ko
    f_ck
    all i need is U
    jgn marah ea..gurau2 lps plkn je

    ReplyDelete
  3. sy xdew blog..takowt mlz nk update..hehehhe..
    sy rjen follow owg jew..heheh..:D

    ReplyDelete