"Bermimpilah tentang apa yang ingin kamu impikan, pergilah ke tempat-tempat kamu ingin pergi, jadilah seperti yang kamu inginkan, kerana kamu hanya memiliki satu kehidupan dan satu kesempatan untuk melakukan hal-hal yang ingin kamu lakukan."


Sunday, March 13, 2011

aku masih ada~~~

bismillah
assalamualaykum

haaa.. lamenye tak cite cite.. rindu tak rindu tak..
heehee

indah bukan gaya hidup lpas PLKN..
kadang pikir bosan plak banyak masa lapang
kalau ade awek kan bes.. psst psst
hehehe..

sooooo lame lah tak menulis.. rase nak delete blog pon ade
haih..
nothing to update about my life
nothing to think about


next agenda adelah
straight nazar
kalau dpt straight A dalam SPM
puasa 5 hari
ingatkan aku ye kawan2
kalau bernazar kene bagi tau kat orang ramai
sebab nanti bleh tolong ingatkan
hihi...

next point of view.. aku tertarik dengan post blog abg ak ... tentang kelelakian.. hahahha.. ade point yang amat tepat dan ade point yang hanye bersangkutan dengan sesetengah lelaki urban.. kerna sesetengah lelaki bersifat famili cam aku mungkin ade taman rama rama dalam hati.. ptuiihhh!

contohlah kan.. lelaki ni sebenarnye nak difahami.. tapi kadang kadang korang gadis2 tak faham the way lelaki nak.. cam korang gak, antar love u, do u love me.. woh.. rimas bai.. tapi dek sayang meybi la si kelana ni akan layankan jugak... ape salah nak reply mesej xoxox.. or muah3 (walaupun skang da sedikit geli nak guna)... tapi at some point, korang lak paham la lelaki ni nak camne.. some words said women are meant to love, not to be understood.. but men need women to understand their purposes... hahah.. sumpa aku kene digest 2 minit ape aku cakap ni..

maksudnye, lelaki nak girls tau yang kewujudan lelaki itu bukan hanya untuk love u love me.. but as guide as bodyguard as leader dan segala harm jad nyer.. dan girls kene tau watak korang sebagai tulang rusuk, means pedamping boys tatkala hati boys dilanda stress kerja, stress meeting, stress kalah bola, stress MU kalah nan liverpool kalah... hahahah

yeah.. enough said.. kalau boy korang cakap, "i nak gi men futsal ngan kawan2".. jangan laa cakap "u ni asek futsal je.. nak kawen ngan bola ke ngan i"... secara kasarnye.. kalau bola tu leh pregnant aku haruslah kawen ngan bola.. tak gitu .. tapi cubalah reply, " yeke.. alaa merajuk kang.. haa.. hik3.. oke.. score tau u.. kalakan team lawan tu.. jadi ronaldo i" hahah geli la plak kalau aku yang dapat reply camni.. hesh.. tuh tengok.. lelaki.. tatau nak bersyukor.. dapat awek manje, lu rimas.. dapat awek cengih, lu bengang.. hish.. blaja syukur boleh?

then a part of that, lelaki ade masenye die nak privacy.. a box yang ade untuk die je.. boleh? bagi sket ruang.. sebab ade mase die perlukan egonye untuk bersuara dengan probs yang die hadapi.. heheh.. cam ade pengalaman ye bang.. ade laaa sket2.. pe pon, refleksi lah pade parents korang.. sorry if u have a problematic family.. heheh enough said.. kene pandai2 laa cari pengalaman yang menjadi pengajaran yer..

owh dead.. sejak due menjak tak aktif ni, asek dok bace blog cintan cinton.. post bunga bunga.. debat hal girls and boys.. double u ti ef woy.. ape kes...

senang cakap, manusie ni rambut memang same lepek.. same itam tapi perwatakan lain2.. itulah manisnyer ciptaan Allah.. supaye kite belajar.. plus one more, pernah orang cakap.. nabi maafkan umat.. tetibe awek tu balas die bukan nabi.. let me huraikan simpulan.. kasarnyer, kalau nabi cam lu minah, maknenye tak tersebar lah dakwah bai... sket baiknyer, nabi diutus sebagai manusia, memang kite bukan nabi tapi nabi adalah utusan manusia terbaik..

kalau ko pandang bapak ko menjadi idol lelaki terbaik, caring, penyayang, pemaaf.. see nabi s.a.w. is much more, far more, even deeper more better than your father.. so why cakap u bukan nabi so u cannot maafkan people.. hoh i don understang lah pemikiran sekular hedonism budak2 skang..

so ape yang i share kat sini, aku hanye nak perbetul diri sendiri... adik2 aku.. family aku.. (if bace) kawan2 aku.. dan kalian2.. cheer life.. la tahzan wa la taghdhab... baru aku perasan, memang rasulullah s.a.w banyak menyampaikan bahawa jangan jadi pemarah... but reminding again walaupun muke aku ketat dalam hati ada taman rama rama.. sape dapat die saje yang dapat tau~ haha


noteshujung: fuh tengok awek2 PLKN.. aih.. i like lah NS gurl~hee gatal XD

notestambah: ape2 saje diatas.. aku tak chachi korang2 tau.. amik ikhtibar je.. im full of flaws gak. bukan serban sangat pon~

3 comments:

  1. nice nice...shimple layout of blog,,but give superb opinion and ideas...like like like~~

    ReplyDelete
  2. haha....bese la...tunang saper en?? :P

    ReplyDelete