"Bermimpilah tentang apa yang ingin kamu impikan, pergilah ke tempat-tempat kamu ingin pergi, jadilah seperti yang kamu inginkan, kerana kamu hanya memiliki satu kehidupan dan satu kesempatan untuk melakukan hal-hal yang ingin kamu lakukan."


Monday, November 28, 2011

tahun baru..baru ini baru itu




bismillah
assalamualaykum






yeh.. seorang spupuku bujang berhijrah kepade hidup berkeluarga.. bukan senang sebenarnya.. yelah.. kau sendiri fikir, kau ngan boyfie/girlfie kau pon slalu gadoh.. da la tak jumpe slalu, men sms ngan fb je, tu pon masalah takley selesai.. ni kan pulak dok sekatil sebantal.. bak kate p.ramlee.. sedangkan lidah lagi tergigit.. hey.. sebab itu aku rase, eh gediknye awek2 fb yang post2 cakap tak sabau nak kawen ni.. ingat senang cam order mcflurry kat counter dessert McD ke?? oh.. mcflurry milo baru tu sedap oh.. gian gwa makan


terus2 membaca blog2.. .. oh my goodies.. dan dari blog2 yang aku bace, (mostly love love story lah ni kan...euuuww sape tak kenal syarel) selalu je mempersalahkan lelaki dalam setiap hal.. okeh, ini list mengapa perempuan benci lelaki:




1) isap rokok.

tak dinafikan rokok itu denjeres.. dan aku pon tak isap sebab bagi aku rm10 untuk sekotak rokok adalah lebih membazir dari sekupon topup untuk aku spend bersms dan call awek2 aku.. har har har.. awek2.. zzz.. ntah nape korang benci sangat penghisap rokok.. bukan sokong, but that is how man releasing their stress.. cam korang gak, dok suka shopping, suka ngumpat.. aku tau la korang stress sebab tu korang ngumpat.. sampaikan bile anugerah AIM yuna kene tarik balik korang umpat la anuar zain itu ini, juri itu ini, producer itu ini.. hey takde kene mengena yuna ngan u allss tau! lagipun, korang yang pilih lelaki korang, apehal taleh terime plak die smoking? bagi pandangan aku lah kan menilai orang.. girls yang suke ke boys itu sebenarnye mencerminkan keperibadian girls tersebut.. so kalu kau girl yang crush ngan boy smoker, my assumption is mulut/perangai/adab/akhlak anda pon bau busuk asap rokok.. got the picture? *kawan2 mesty sdg snyum sinis..uhukk


2) suka tegur/sound

yeh, ini mungkin certain girl je yang bajet2 suke.. sebab dari kenalan aku pon, ramai suke lelaki yang memberi nasihat alias sound in a soft way.. tapi kalau asek kena nasihat, bernanah gak telinga kan.. but dari blog yang aku jumpe ni, die tak suke boy yang suke tetegur, katenye boy cenni tak cermin diri.. means macam lah yang tegur itu baik sangat.. eh, kompem lah yang tegur itu lebih baik hatta sedikit pon dari yang ditegur.. bahkan tidak menjadi satu kesalahan pon kalau kau tidak bertudung untuk ditegur memakai tudung.. mungkin salah silap cara menegur itu kau bingit.. but tegur kerana silap, dan si penegur pon ada silap, tidakkah melayu menyuruh tegur menegur sesame kite.. ah.. serabut ah bahase

hahah.. macam2 lagi lah sebab die bagi 10 ciri.. malas pulak nak komen2.. yang kelakarnye, dari list2 itu, tengok gambar boyfie beliau, elemakaih.. no komen.. hati kecil berkata, baik lah sangat kannn.. kan aku cakap, aku memang boleh kenal jenis lelaki, dari appearance dan kawan2nye.. oke Allah sayang dorg..apsal ak nk kutuk..wohh




ape pon, ditahun baru ini, marilah kite membawa diri kite ke arah lebih baik.. untuk lovers2 luar sana, kalau nak bercinta, tayah cakap kau ikhlas kalau kau demand something dari pasangan kau.. ya, itu aku dulu.. now? ntah.. takde progress.. but still happy with life bestowed upon me~



tahun baru..buku baru..tp dosa lama simpan lg blum liquid..jgn buad2 lupe dosa tuh..isk3
doakan ak adap final sem lg sminggu..adoi..beban kepale =="



2 comments: