"Bermimpilah tentang apa yang ingin kamu impikan, pergilah ke tempat-tempat kamu ingin pergi, jadilah seperti yang kamu inginkan, kerana kamu hanya memiliki satu kehidupan dan satu kesempatan untuk melakukan hal-hal yang ingin kamu lakukan."


Friday, August 12, 2011

pandangan ak..oke?




bismillah
assalamualaykum





alhamdulillah, akhirnya sempat jugak aku merasa ramadhan.. setelah setahun lalu aku kiranya hampir berjaya dengan ramadhan, yang penuh dengan dugaan.. semoga ramadhan kali ini tak membuat aku banyak sangat bersedih kerana hidup, tapi lebih banyak bersedih kerana mati..


fuhh.. suspen kan intro.. kalau boleh mahu diimbas kembali ramadhan lepas, 2010.. eh. tapi aku dah cakap, tanak ingat tahun ini.. kenangan2 2010 aku tak mahu termain dikotak fikiran.. wah..

bukan hal ramadhan yang nak digebangkan saat aku menanti lelap ni.. tapi karektor seorang lelaki.. dari pandangan aku seorang lelaki



*******

1) mr right done nothing wrong

kepada gadis2 diluar sana, sile pandang lelaki anda, adik, abang, abah, balak, abah balak, abang balak, adik balak.. sesunggunye di cheritakuutkkamoo ini, exclusive, aku nak cakap beware dengan orang camni.. besenye golongan ni ade mempunyai ego yang sangat tebal, setebal lapisan besi bilik kebal bank swiss.. bukan nak kate golongan ni buruk, maybe dorang ni mempunyai konfiden level yang sangat tinggi.. setiap tutur kate mereke, mereke rasekan betul.. dan dengan jiwa diktator, korang takan mampu melawan.. dan bile mereke salah, mereke akan senyap diam.. dan buat2 tatau.. lebih worst lagi mereke akan cakap seakan menuduh anda pulak yang salah.. heh deng.. susah woh nak keje ngan orang camni..

karektor cheritakuutkkamoo: seorang yang lek2 je.. kadang perangai camni gak.. skang da slow



2) sweet talker

ramai dari kalangan lelaki yang beperwatakan camni.. sebab lelaki dilahirkan kreatif untuk memancing ikan2 fresh dan tak fresh dilaut dalam.. jadi umpan dan kail kene lah very attractive, sampai korang gadis2 terpedaya and terbagi segala gala.. and i mean segala gala..

beware dengan golongan ini.. sebab takut habis madu sepah dibuat compost mungkin skali dikacau dgn faeces haiwan utk dibuat baja organik.. tak mustahil korang akan suke golongan ni sebab besenye dorang ni kemas and bergaya.. bau nak wangi je.. pastu senyum nak manis.. berbekal kumis dan janggut kambing sket, korang pasti akan cair bila dorang start angkat kening dan lemparan senyuman.. dan golongan girls skang akan start la tergedik perasan yang mamat tu ngah ayat power kat korang.. padahal ngah sweet talk je.. best woh men tarik tali

karektor cheritakuutkkamoo: manis ade, sweet talk tatau lah pulak..




3) high achiever

yeh, mungkin rase cam bagus2 je golongan ni kan.. you are wrong! golongan camni besenye tak kekal ngan satu.. sebab dorang tak pernah puas.. sebab pe? sebab dorang sentiasa nak yang lebih baik... andai ari ni dorang ngan korang girls, esok melintas awek yang lagi hot dari korang, depa ni akan rase woww roti bantal~ korang yang hanye roti tosey ni akan dibabaikan laa..

but not all high achiever berperangai saitan ni.. ade yang high achiever but setia.. bagi dorang korang lah highest achievement dorang.. walaupun korang yang dulunye hot, skang da tembam, bagi dorang, korang lah the grand prize they ever achieved.. dan ini sangat rare.. besenye golongan ni quite bergaya, and ade rupa sket and tak banyak cakap.. pura2 pendiam konon.. heh. cam aku je? -___-"

karektor cheritakuutkkamoo: ade la sket2 perangai samdol ni, tapi tak demanding sangat..



4) a great leader

golongan ni akan ternampak dari group lelaki tu adelaa sorang dua.. dorang ni takan bercampur sangat dengan golongan2 lain.. but dorang mesra.. bleh kate, name dorang ni walaupun tak sosial pon, dorang akan dikenali ramai.. dan the way dorang converse, dorang takan kate idea dorang je bagus dan korang leh buang idea korang dalam kitar semula.. (perasan tak banyak sangat word dorang ngan korang.. uhhh KL sangat dow) yelah kan.. mereke ni akan tolerate dengan idea orang lain.. dan bijak untuk handle golongan ideanye ditendang..

dalam soal bercinta, golongan ni tak menyerlah sangat.. sebab depa ni the king of the pride.. cam singa tu seko je jantan gah.. awek2 yang dok hambat.. but really, pade aku seramai orang yang aku kenal, golongan ni muke ermmmm ermmm.. hahahaha. got what i mean? so memang kurang lah awek nak hambat.. golongan sweet talker je ramai yang nak.. ceit girls, cinta tepi bibir.. huh

karektor cheritakuutkkamoo: not a great leader, somehow ade je ramai yang kenal.. tatau kenape, hensem kot?~fewww bersiul~~



5) bajetan!

yeah. last ni memang golongan buangang. buang + bangang.. tapi selalunye golongan ni yang dapat awek lawa2.. kompom 100%.. teori mudah, awek lawa, balak bajet.. seyesly proved.. tak caye tengok haa kawan korang ke, jiran ke, musuh ke.. dan korang jangan plak perasan lawa.. hahaha.. golongan ni aku ske gak campur, dan hanye akan senyum simpul bile kat belakang.. ejek? sinis? bese lah tu.. aku kan golongan campuran.. see, aku ngah membajet skang..

golongan ni susa sket nak track, but once tracked, besenye akan menjadi bahan kutukan boys yang sedang lepak dalam kroninye.. golongan bajet ni besenye ade rupe gak laa.. dan mungkin terdiri dari golongan sweet talker dan high achiever dan mr. right.. ade gaye dan pandai cakap.. tapi semua tu samdol bile kau tak reti nak bawak diri among lelaki observer cam aku..

karektor cheritakuutkkamoo: bajet ensem xD

*********

lelaki ni banyak jenis sebenarnye.. dan dengan naluri penyayang aku ni, aku suke golongan yang aku tak ceritekan ni.. golongan jambu metrosexual.. hahahah.. golongan ni besenye lebih jujur.. dalam lembut dorang ade keras.. dan golongan ni kalau korang girls dapat, korang la pwincess dorang.. ahahaha.. dan korang akan rase hidup korang lebih romantis.. but besenye golongan ni tak seyes nye la ngan korang, deme ni lebih selese berkawan..

kat skola aku suke kacau dorang2 ni.. rase cam kacau awek.. hahaha.. sorry.. but selese laa.. aku prefer kawan ngan orang2 camni dari back staber sweet talker, high achiever, bajet dan mr. right.. rimas dowh.. hah.. tu jelah.. skang korang nilai laa lelaki2 sekeliling.. mereke ini masih ade sinar dalam kekurangan.. sayangilah seadanya.. babai.. samat posa!



3 comments:

  1. a quest suddenly hit me..
    are you sure that u're not going to be like some of them?? :D

    ReplyDelete
  2. maybe..maybe not..let life leads me..lol

    ReplyDelete