"Bermimpilah tentang apa yang ingin kamu impikan, pergilah ke tempat-tempat kamu ingin pergi, jadilah seperti yang kamu inginkan, kerana kamu hanya memiliki satu kehidupan dan satu kesempatan untuk melakukan hal-hal yang ingin kamu lakukan."


Saturday, July 2, 2011

sekali lagi. .kalaulah







bismillah
assalamualykum





sujud subuh utk hari ini. terigt pulak time kt skola. dapat juga sujud sajadah ramai2 tiap2 mggu, walaupun aku hafal, walaupun aku sujud sajadah, tapi aku tak tau maknanya.. tak kenal isinya.. sekarang aku yang jahil ini faham.. janganlah kita bersangka buruk pada orang lain.. dan berasa sombong dengan kelebihan yang kita ade.. ouh.. lemah rasa diri.. sebab banyak masa yang aku rasa selalu sangat pandang orang tak baik, selalu sangat tengok orang rasa cam orang tu berperilaku lebih buruk, bile tengok awek pakai ketat2 rase cam eh tak malu ke minah, tengok couple jalan pegang erat, eh bahagia sangatkah? sedangkan mungkin mereka lebih baik dari ape yang kau jangkakan, cuma mereka belum tahu, jahil dalam sesuatu ilmu.. jadi siapa kau untuk decide??


selalu rasa ini singgah dalam hati.. tanpa dikawal, tanpa dipaksa.. lebih lagi selalu rase negatif pada orang yang aku teramat sayang.. selalu berprasangka buruk.. mungkin sebab itu tak kekal lama..

bila baca kisah ulama sufi macam imam hassan al basri, imam yang terkenal, begitu zuhud, begitu merendah diri.. aku? ape ade? tu pun nak rase lebih bagus dari orang lain? kalaupun aku datang dari sekolah agama, aku da cukup bagus? uhh.. buanglah rasa ini..



cerita sekali lagi.. oh..

trailer memang sedih, boleh rasa nak nangis, walau jiwa sepadu konkrit.. tapi bila dalam wayang, pada tengah malam, dont expect cerita macam mohabbatein... tapi menguap macam bed time story itu lebih realistik.. bagi aku, lagu2 OST movie tersebut memang sedap.. samalah macam lagenda budak setan.. tapi feeling tak sampai ke tahap boleh bergenang air mata.. mungkin sedikit sedih tengok watak Sam yang menghidap penyakit autistic.. kesian.. macam budak2..

begitulah kuasa kudrat tuhan.. sekejap saja dipinjam keseronokan dunia, semata ujian untuk manusia.. mungkin hari ini kau bahagia, tapi esok belum tentu.. tapi Allah maha mengetahui..














Tidak ku sangka..
Kau pergi jua..
Tinggalkan ku sendiri..
Yang tinggal hanya..
Serpihan cintamu..
Ku dakap, selamanya..





alhamdulillah.. masih bernafas dibulan julai.. genaplah 9 bulan.. single but not yet available but surely you can try.. hahaha. deng! cam tak leh over it lagi je bang.. kannn..

No comments:

Post a Comment