"Bermimpilah tentang apa yang ingin kamu impikan, pergilah ke tempat-tempat kamu ingin pergi, jadilah seperti yang kamu inginkan, kerana kamu hanya memiliki satu kehidupan dan satu kesempatan untuk melakukan hal-hal yang ingin kamu lakukan."


Monday, July 4, 2011

sambung belaja la kura2






bismillah
assalamualykum



oh.. tajuk post ek.. hah. aku dah mls smbung study..haha...ape lg.. blogwalking.. dari satu blog ke satu blog, the most part yang menarik adelah surely bab cinta cinti.. haruslah kan.. aku memang suke bace awek2 yang bajet jiwang, cayang tangat2 ngan boi kitew taw.. euwwwwhhh!


haha.. oke. seyes matter.. aku terbitkan tanda tanya, betul ke sume ni.. sebagai renungan dari aku untuk korang.. haha. oke, aku dah rase cam kaunselor rumahtangga.. ceh.. tak semestinye bab cinte, ni include hal ehwal life dan life.. oke.. hanye life~

*******


betul ke bile ade orang sayang kite betul2, die akan buat kite gembire je.. kalau sedih, bek lah kite tinggalkan die? (haha soalan camni gampang gak kan, sebab ade la sangkut paut kat bahu aku ni.. cisss)




sebenarnye, pade aku, kalau betul ade orang sayang ko sungguh2, tak semestinye die akan buat dunia ko macam pelangi, warna warni.. buat ko tersenyum selalu dan sebagainye.. kalau ko idamkan seperangai ini pasangan ko, ko sile lah tido skang.. dan mimpikan yang indah2.. sebab dunia ni bulat, dan pasangan ko tu manusia.. setiap manusia mesti ade salah silap, mesti ko akan menangis, mesti ko akan rase cam tak diperlukan, sebab orang yang sayangkan ko sungguh2, takan nak bebankan ko dengan masalah die.. mungkin die taknak bercerite sebab die takut, ko akan rase, eh mamat ni asek masalah jee. bile nak senang.. haha. oke. itu lah.. senang conclude, Allah sayangkan kite hambaNya.. ade ke Dia bagi kite dok senang lenang je? tak kan, ujian bertimpa2, dan ingatlah, tiap ujian tu, adalah tanda sayang Dia pada kite.. so.. u got the picture?~





betul ke kalau kite jahat akan dapat pasangan jahat, kalau baik dapat pasangan baik?





hoh, tak semestinye.. memang dalam quran dah sebut camtu, tapi rahmat Allah tu besar kan.. kalau ko jahat pun, tak semesti ko akan dapat yang jahat, if ko dah berubah, atau mungkin dengan pertemuan ko si jahat dengan dia si baik membawa perubahan yang positif pada ko.. so jangan putus harap.. oke.. mebi ko baik pon ko akan di uji dengan pasangan yang jahat.. who knows?






betul ke kalau ko ensem, ko layak dapat awek lawa?







oh, saye tak ensem ye kawan2.. tapi kalau ade yang panggil saye ensem, saye terime.. syukur tuhan bagi rupe.. manis je pandang (hahah lelebey plak). menjawap soalan. heh, sape kite nak tentukan sape untuk kite.. rupe? satu wadah lapisan.. macam buku, mebi corak2 kulit buku sangat lah attractive, tapi isi dalam kertas A4 tulisan dakwat itam.. takde pon colour2.. corak warna pon tak menarik.. kan.. sadis gak tengok orang yang dok kejar sangat rupa.. tapi pesan abang kepade adik, tengok rupe dulu gak.. sebab tu first thing.. ko taleh nilai hati perangai budi sesorang tu walaupun bertahun2 ko bersame.. at least, kalau perangai cam siamang pon, muke ensem puas ati gak kan... haha.. tapi kalau muke chipmunk, first kenal baik nak mapuh.. tapi last2 perangai jimbet.. sape yang rugi.. kekeke. oke, tayah pakai idea ni, aku sorang je pakai..








betul ke haram couple??








yeah. soalan tajam. setelah belajar banyak dari isu ni, aku sekali dapat merumuskan, yeap couple adelah suatu perkara yang tak halal, choppp lom habis cakap, selagi tak melampaui batas.. tapi, besenye, bile ko dah couple, ko akan nak gak telebih batas.. itu normal manusia. sebab tu Islam prevent, sebab fitrah manusia untuk mengasihi dan dikasihi tu tak leh dihalang.. tapi boleh dikawal.. aku pon rase tak layak nak cite bab ni sebab aku pon ade kekurangan dalam bab ni.. so kredibiliti aku tak strong.. so ape yang aku suke nak nasihatkan.. nikmat bercinte tu memang best, tak tipu.. sungguh.. dan dalam cinte tu adelah sket2 aksi tepuk tampar, love u love me, cair hati, tersentuh, rindu, bla bla bla.. at least, korang dah rase sume tu, korang bleh lah nilai sendiri.. sebab ni aspek ko dengan your true lover, the Almighty.. so bende2 yang agak ko mencurangi Dia tu, kalau bleh hindarkan lah.. and mohon ampun.. sebab lover ko yang tu sangat sayangkan ko.. yes, bende ni aku da rase, hari demi hari, aku rase lebih nak perbaiki diri dan nilai relationship dengan orang.. mungkin lebih baik, simpan separuh hati untuk Dia.. sebaik2 pelaku dosa, adalah yang bertaubat kan.. Dia lebih tahu..






oh mai, dah kol 1 pagi.. yeah.. mata lom nak lelap.. sebab ape ntah aku termampu nak tulis bende2 merapu ni.. mungkin sebab mase lepas solat dok tenung lantai, aku terkenang kisah silam.. ringan sangat hati nak tanya khabar, tapi kalih jauh2.. sebab dia lebih bahagia tanpa aku.. cheehhhh.. heheheh






dah2.. tayah nak jiwang2 sangat.. untung kn spe dpt ak nnt? sgt mnghargai gitu ~ bersiul~





doakanlah aku baik2 aje yep..esok da setat jd nerd, cuak lak aih.. hidup tak lame. kalau agak sape sudi teman, harap sabar lah berusaha ye.. moga ape yang di usahakan terbalas, kalau terbalas, jaga lah elok2~





1 comment:

  1. untung laa 'dia' tu kan :)
    good luck kat tempat baru!
    belajar leklok!
    jgn nakal2.
    jga diri uh.
    jga kesihatan uh.

    ReplyDelete