"Bermimpilah tentang apa yang ingin kamu impikan, pergilah ke tempat-tempat kamu ingin pergi, jadilah seperti yang kamu inginkan, kerana kamu hanya memiliki satu kehidupan dan satu kesempatan untuk melakukan hal-hal yang ingin kamu lakukan."


Thursday, November 18, 2010

Deer? haha...biarlah dia~~

lolx....seharian pnat berjalan bsame membe...
walaopun pewot kosong ta mkn pagy...gerak gak g town~~
istighfar panjang dengan apa yang aku latahkan siang tadi...
tersentuh atau dendam benci atas penulisanku
owh aku silap ya Allah.. dunia penuh dengan penipuan..
aku tertipu dengan bisikan hasad dari syaitan sehingga terlalu bangkit rasa marah dan benci...
ampuni aku ya Allah..
isk... T___T

lepas membaca posting dari kawan blogku, cik min.. terima kasih
baru aku sedar akan tiap bait kata yang aku tulis dalam post sebelum ini adelah 90% amarah, 10% tindakan rasional..
termakan bisik syaitan menanam rasa benci dan hasad..
yang ditabir kabur dengan perasaan sabar.. atau redha yang rupanya itu mainan..
duduk merenung sejadah lusuh hijau, aku terfikir.. muhasabah diri..
andai dia membaca posting sebelum2 ini, pasti bertambah rasa benci..
licik sungguh mainan syaitan ini..

owh, stress dengan segala kesibukan..
jerawat mula tumbuh bagai pokok ceri..
aku hanya gagahkan diri tanpa sokongan yang selalunya ada untuk menempuh exam..
hanya aku pohon doa dari jauh.. andai siapa mengerti...

maafkan aku kalau aku tak sempurna..


khamis 18 11 2010. masih nampak nais lah nombor tarikh arini
hahahahahahahaha
kenapa gelak?
funny things happened...
rupenye ade gak stalker page aku... hot plak rase tetibe.. hahah (ank cik md jgn pasan k? =p )
tapi nak wat camne kan.. itu la lumrah life..

when you are deeply in love with someone,
you will never tell bad things about him or her kan...
tapi as for today, ive seen it..
bila dah benci, pandang buruk saje... kate buruk saje..
sedangkan aku takde pun hina die kat mane2... senyum sudah bace...
tapi tape... aku tetap cool, sabar itu trademark seorang jejaka chill bernama syarel..
hanya pada blog luah rasa.. kalau ade yang faham...
tak perlu ade rase sangat hampa sebab tade mende nak dihampakan..
lets bygone be bygone.. taubat jalan terindah.. kembali kepangkal jalan kau akan sedar diri serba kurang..

quote dari membe:
bile sayang orang, tapi bile bleh ade orang kedua, better pilih yang kedua, sebab dengan yang pertama korang tak betul2 sayang.. and it is true babe..

selama penghidupan aku dengan dia hanya dusta..
hidup tertipu.. truth is hurt, but lies even worst kan...
so ape nak kesah, itu lah life... lumrah manusie bile da taknak, caci hina tu tepi bibir...
aku pon ape kurang nye kan.. adesss.. komplikated tol manusia... hahah


and for issue friendship...
i know that you all dah besar.. matang... put aside emotional stress ni... and think wisely..
put aside egos, put aside sgala pride2 yang tak bagus...
langit mendung kelabu, kalau biar hujan, nanti lebur awan...
i have done what i can.. then it is up to you guys..
benci tarik benci.. hina tarik hina..
and kalau ade nak benci and tak suka aku..
aku hamba Allah, darjat hamba, layak dibenci..
kau darjat tinggi?? layak benci aku?? terpulang..

notakau: aku tanak emosi2.. but bile kau rase diperbuat gini, u will know.. but i hope, kau tak kene camni.. so have a good life okey..


notaemosi: selalunye mouth speak and heart listen and judge.. so result busted.. sometimes heart must speak, mouth shut, brain listen and judge..


notarelationship: as a muslim, i do pray for everyone of you to find your happiness.. Allah ma'akum..

No comments:

Post a Comment