"Bermimpilah tentang apa yang ingin kamu impikan, pergilah ke tempat-tempat kamu ingin pergi, jadilah seperti yang kamu inginkan, kerana kamu hanya memiliki satu kehidupan dan satu kesempatan untuk melakukan hal-hal yang ingin kamu lakukan."


Thursday, November 18, 2010

Balek....Asrama...Buku...SPM !~ ^_6

ramai yang melarang aku dari hidup mengenangkan masa lepas.. tapi sebenarnya, life lepas membentuk aku kini... life lepas terlalu indah untuk dilupakan... setaon lagi, mungkin saat itu aku akan kate, owh.. dah habes~ huhu... miaw2


Jika anda mahu disayangi sepenuh hati oleh lelaki yang anda sayangi jangan bongkar rahsia diri anda sendiri. Usah beritahu dia ada ramai lelaki meminati anda. Dia boleh bertindak meninggalkan anda ataupun cari masalah dengan lelaki-lelaki berkenaan. Dia boleh anggap anda "buaya" atau "pisau cukur". Tidak mustahil juga dia berasa jauh hati dan merasakan dirinya tiada peluang.

Lebihkan berbicara tentang masa hadapan dan dia sebagai satu-satunya lelaki yang bertakhta di hati anda. Usah banding-bandingkan dia dengan lelaki yang pernah anda kenali. Itu mengundang musibah.

1. Sejahat-jahat lelaki selalunya tetap patuh dan taat pada ibunya. Jdi, jangan gatal-gatal cakap itu ini, begitu begini tentang ibunya. Cakap yang baik-baik tak apa walaupun tak betul. Lelaki mudah lemah apabila disebut tentang pengorbanan ibunya, tetapi mudah lemah apabila disebut tentang pengorbanan ibunya, tetapi mudah marah apabila ibunya dihina walaupun memang benar ibunya jahat.

2. Kenapa suka sangat cerita sejarah silam anda? Tak perlu. Simpan semua sejarah silam untuk diri anda sendiri. Dia tidak ingin tahu semua itu. Setelah anda bertaubat anggap diri anda bersih. Dia juga akan menganggap begitu terhadap anda. Hanya bercerita tentang rahsia anda apabila anda rasakan ia boleh mengintimkan hubungan. Membocorkan rahsia diri bukanlah caranya untuk hubungan yang aman harmoni.

3. Dia tak suka sama sekali jika dipersalahkan, meskipun jelas dia bersalah. Misalnya anda balik kampung dan dia memandu, tiba-tiba dia mengambil jalan lain untuk short-cut, tiba-tiba tersesat dan sampai ke rumah lewat beberapa jam dari selalu. Lalu anda asyik menyalahkannya dan menceritakan hal itu kepada mentua anda, ibunya. Anda sengaja mencari nahas dengan berbuat begitu.

4.
Jangan puji lelaki lain di hadapannya. Jika tertarik pun diam saja dan simpan dalam hati. Walaupun lelaki itu seorang artis milik masyarakat, memuji-mujinya secara berlebihan akan mengundang rasa tidak senang. Silap-silap dia akan cap anda "gatal".

5. Lelaki penuh dengan keegoaan, Meskipun dia berpendidikan rendah daripada anda, usah perkecilkannya. Minta pendapatnya selalu apabila nak buat keputusan. Berikan dia kuasa memimpin. Jangan fikir mentang-mentang anda berpendidikan tinggi dan berpendapatan lebih daripadanya, anda berhak bersuara menentukan satu-satu keputusan. Lelaki tetap pemimpin dan hak membuat keputusan terletak di tangannya. Anda boleh memberi cadangan, jangan asyik bangkang.



kenapa hati ini selalu sedihkan banyak perkara.... soalnya, kenapa semua ni terjadi sekarang terus... hati aku terlalu lembut.... terlalu emosi dengan kepayahan orang lain... aku seakan mahu menggalas setiap kesedihan orang lain... agar mereka bahagia.... tapi kenapa orang lain tak mahu faham kepayahan aku... pengorbanan aku... sebagai abang, sebagai anak, sebagai kekasih... urmm mungkin bekas kekasih... arghh lah blog... aku mampu cerite sampai kiamat, takde penyelesaian... hummm... malam hari, aku buang jauh2 semua perasaan itu... nombor itu tidak lagi berada dalam memori ku, mahupun phone ku itu... bila bulan mengambang, aku hanya hirup udara malam, sambil bertawakkal... atas setiap yang akan terjadi selepas ini~

aku hanya bergembira dengan komen2 fesbook durjana... chat2 bersama kawan2 tidak kenal... hanya nak menyusuri hidup remaja...miaw2~


em...papepown~~


SELAMAT MENDUDUKI SPM ~~~ GOGOGOGO

wish me luck~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



notadiri: ku bukan mainan
notadiri: kerna diriku begitu berharga~~


No comments:

Post a Comment